Idealny proces sprzedaży - szkolenia sprzedaż

Próbujesz wprowadzić na rynek nową usługę albo produkt. Co zrobić aby uniknąć pójścia na dno jak kamień i aby znacznie zwiększyć szansę powodzenia?

Otóż (poza czytaniem tego bloga i konsultacjami ze mną oczywiście…) w skali 0-10 odpowiedzieć musisz – obiektywnie i realistycznie – na poniższe punkty-czynniki:

1) Pilność potrzeby – jak bardzo oni chcą/potrzebują tego właśnie TERAZ

2) Wielkość rynku – ile osób aktywnie korzysta TERAZ z podobnych usług/produktów

3) Potencjał rozpiętości cenowej – jaka jest najwyższa cena jaką gotowy jest zapłacić potencjalny kupujący

4) Koszt pozyskania klienta: jak łatwo/trudno jest pozyskać nowego klienta

5) Koszt własny – ile kosztować będzie stworzenie oraz dostarczenie w ręce klienta danego produktu/usługi

6) Unikalność oferty – jak bardzo unikalna jest Twoja oferta w porównaniu do obecnych na rynku i jak łatwo jest ją skopiować

7) Szybkość wprowadzenia na rynek – jak szybko możesz zacząć to sprzedawać

8) Koszt „z góry” – up-front investment, czyli ile musisz zainwestować by móc rozpocząć sprzedaż

9) Potencjał rozszerzenia oferty – upsell potential, czyli jakie powiązane produkty/usługi możesz zaoferować kupującym klientom (uaktualnienia, rozszerzenia, wersje Premium itp)

10) Potencjał „wiecznego hitu” – evergreen potential, czyli ile dodatkowej pracy musisz włożyć w to, by produkt/usługa sprzedawała się w dłuższej perspektywie

Na koniec mała podpowiedź: większa konkurencja oznacza, że dużo ludzi kupuje.

Rafał MazurMarketing, Copywriting, Branding, Konsultacje

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.