Idealny proces sprzedaży - szkolenia sprzedaż

Jeśli nie chcesz stracić pieniędzy oraz wszystkich klientów, zastanów się dobrze nad słowami jednego ze współtwórców imperium Agora Publishing, Portera Stransberry, który jako receptę na sukces w biznesie przedstawił następującą prostą formulę:

1) Zawsze, ale to zawsze chodzi o wciągającą historię – dlatego znajdź / stwórz swoją historię mówiącą o tym dlaczego jesteś w branży, w której jesteś i dlaczego to Ty jesteś najlepszym ekspertem. Ta koncepcja jest tak prosta i jednocześnie tak bardzo ignorowana.

2) Ludzie kupują rzeczy by zaspokoić emocjonalne potrzeby – kolejna prosta i ignorowana koncepcja. Nie jesteśmy istotami racjonalnymi, tylko racjonalizującymi. Racjonalizujemy to, co robimy pod wpływem emocji. To emocje i podświadomość stoją za większością naszych wyborów. Ludzie nie kupują rzeczy po to, żeby kupić rzecz, lecz po to, by się lepiej poczuć.

3) Tych emocjonalnych potrzeb zaspokoić się nie da – ta emocjonalna matnia zdaje się poszerzać. I nie ma możliwości jej zaspokojenia. Potrzebujemy więcej i więcej i więcej – a kiedy mamy już więcej potrzebujemy inaczej. A ponieważ zawsze może być więcej i zawsze może być inaczej…

…no właśnie, to prowadzi nas do prostego wniosku: musisz oferować wiele różnych produktów czy usług w bardzo różnych cenach. Fakt tego,  że emocjonalnej pustki nie da się zaspokoić sprawia, że jeśli nie będziesz mieć odpowiedniego wyboru, Twoi nienasyceni klienci pójdą do kogoś innego. Emocje ich do tego zmuszą. Tak więc wniosek jest prosty – zawsze miej dobrze rozwinięty back-end i uważnie obserwuj zmiany wśród kupujących.

Rafał MazurMarketing, Copywriting, Branding, Konsultacje

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.