marketing na sterydach logo

dwa typy celów:

1) Zewnętrzne wydarzenie – zorientowane na zdobycie czegoś, np. muszę zdobyć jakąś sumę pieniędzy, muszę zdobyć  tytuł doktora ekonomii. Wydarzenia zewnętrzne są skończone.

2) Wewnętrzny proces – nastawiony na doskonalenie umiejętności, np. muszę wciąż doskonalić moje umiejętności zarabiania pieniędzy, muszę wciąż udoskonalać moją wiedzę w zakresu ekonomii. Procesy są nieskończone.

Jako ludzie stworzyliśmy sobie również dwa skrajnie ograniczające i stresujące umysłowe koncepcje: koncepcję problemu oraz koncepcję porażki. Zwracam szczególną uwagę na to, że są to koncepcje stworzone przez nasz umysł. A to również oznacza, że nasz umysł może je zmienić.

Jak?

Możesz wyeliminować wszystko co uważasz za problem lub porażkę poprzez zadanie sobie tych dwóch pytań:

1) Czego się z tego nauczyłem?
2) Jakie mogę z tego wyciągnąć wnioski?

Te dwa pytania zamieniają zewnętrzne wydarzenie na wewnętrzny proces doskonalenia. Jak wiadomo, proces doskonalenia jest ciągły, wiec nie można mówić o porażkach i problemach – tym samym – zamieniając za pomocą tych pytań zewnętrzne wydarzenie w wewnętrzny proces zamieniasz problem i porażkę w lekcję. Zamieniasz to co skończone i zamknięte na to co otwarte i nieskończone.

Po przejściu na poziom wewnętrznego procesu wszystko co dzieje się w Twoim życiu oraz otaczającym świecie jest jedynie pretekstem do odrobienia kolejnej lekcji w procesie życiowej nauki.

Skrócone równanie wygląda tak:

Zewnętrzne wydarzenie > problem / porażka
Wewnętrzny proces > lekcje

Tym samym – problem / porażka = lekcje

Rafał MazurMarketing, Copywriting, Branding, Konsultacje

1 komentuj
  1. Ewa
    Ewa says:

    można tu jeszcze dołączyć porażki i doświaczenia (także te pozytywne=motywujące) innych, bo też stanowią dla nas cenną wskazówkę :)

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.