Marketing na sterydach – 10 psychologicznych przykazań skutecznej sprzedaży

10 psychologicznych przykazań skutecznej sprzedaży

Home / Artykuły / 10 psychologicznych przykazań skutecznej sprzedaży

10 Przykazań sprzedaży

Przykazanie 1: Sprzedawanie to odsiewanie

Mała tajemnica, która nie jest tajemnicą – większość ludzi i tak powie Ci ‚NIE’. Sprzedaż NIE polega na zbieraniu ‚TAK’ – sprzedaż polega na jak najszybszym (i najtańszym) odsiewaniu tych, którzy – z Twojego punktu widzenia – są zbędni. Nie chcą? Nie rozumieją? Mają? Nieważne – liczą się tylko Ci, którzy podnoszą rękę.

Przykazanie 2: Większości ludzi brakuje ambicji

Poddanie się. Pasywność. Inercja. Wyrażam się jasno? Podwinęli ogony i uwierzyli, że jest im dobrze. To mniej boli. Ambicja bez umiejętności i wiary w swoje możliwości boli za bardzo. Porwanie się na coś grozi zamachem na własne poczucie wartości.

Ale… Brak ambicji nie oznacza, że nie mają pragnienia.

Przykazanie 3: Większości ludzi brakuje już wiary i zaufania

Nie wierzą Tobie. Co gorsza – nie wierzą też już sobie. ‚A co jeśli się mylę?’ Jeśli każesz im wierzyć w więcej niż 3 rzeczy jednocześnie – wymagasz za dużo. Nie wymagaj za dużo. Pamiętaj, wszyscy jesteśmy w biznesie ochrony własnego ego.

Przykazanie 4: Ludzie są śmiertelni znudzeni

Chcą więcej życia w życiu, chcą POCZUĆ coś ekscytującego. Chcą inspiracji, BOHATERA. Jak chcesz im sprzedawać będąc nudnym i płaskim? Jak chcesz ich wyrwać w transu mówiąc to, co mówię do nich inni?

Przykazanie 5: Ludzie chcą NOWEGO rozdania

Wolisz nowy samochód czy naprawiony ten, który już masz? Nie myśl o tym jak naprawić ich życie. Myśl o tym jak ZASTĄPIĆ ich stare życie NOWYM. Większość chce TOTALNEJ odskoczni i całkowitej zmiany. Rewolucja, nie ewolucja.

Przykazanie 6: Ludźmi rządzi potrzeba STATUSU i KONTROLI

Poczucie wartości. Pewność siebie. Ego. Nikt nie chce siebie umniejszać. Celem każdego celu jest zwiększenie kontroli. Pieniądze. Młodość. Siły witalne. Seks. Mądrość. Sukces. Uroda. Chcesz ich WIĘCEJ czy mniej? Więcej? Ciekawe dlaczego…

Przykazanie 7: Ludzie szukają ZBAWIENIA

Rozglądają się za czymś większym niż oni sami. Najlepiej za czymś więcej niż inny człowiek. Systemy. Filozofia. Maszyna. Organizacja. Guru. Bohater. Religia. Coś co jest zorganizowane i ma strukturę. Coś co budzi ZAUFANIE i wskazuje na dowód społeczny. W razie porażki – lepsza wymówka.

Przykazanie 8: Ludzie kupują ODCZUCIA

Logika i rozsądek są po to, by usprawiedliwić decyzje podjęte w oparciu o odczucia i emocje. Odczucia są w ciele. To najgłębszy poziom. Emocje są następne. Logika na końcu. To odczucia i emocje są podstawą interpretacji. Percepcja ponad treść. Bez odczuć i emocji NIE MA komunikacji!

Przykazanie 9: Sprzedawanie to wyolbrzymianie

Nikt nie kupuje „prawdy”. Jest nudna, jest zagrażająca, jest logiczna i racjonalna. Ludzie kupują DOBRE odczucia. Stąd potrzeba wyolbrzymiania. Sprzedawcy, którzy nie dramatyzują i koloryzują mają w domu bardzo głodne dzieci.

Przykazanie 10: Prostota przebija precyzję

Sprzedawanie to budowanie skojarzeń. Z czym chcesz być kojarzony? Upraszczaj skomplikowane tematu do KRÓTKIEGO emocjonalnego przekazu. Prostota sprzedaje. Skomplikowanie odstrasza – zagraża poczuciu kontroli oraz statusowi.

A jeśli chcesz NAPRAWDĘ sprzedawać jak DZIKUS NA STERYDACH sprawdź to.

Related Posts

Leave a Comment