Idealny proces sprzedaży - szkolenia sprzedaż

Ostatnio przeglądałem listę 100 najbogatszych Polaków Wprost, listę 100 najbogatszych ludzi na świecie oraz 400 w Ameryce (obie wg. Forbes). Zacząłem (nie od dziś) zastanawiać się, co łączy tych różnych ludzi w ich filozofii biznesowej. Oto wnioski do których doszedłem – warto zapoznać się z nimi, szczególnie gdy jesteś na początku biznesowej drogi lub dopiero biznes planujesz.

1) Wielkie rynki – to niby nic szczególnie odkrywczego, ale ludzie ci robią biznesy w dużej skali. Sprzedają produkty i usługi nie lokalnie – a globalnie. Ich rynki to miliony (dziesiątki lub setki milionów) albo miliardy ludzi. Oczywiście – jeśli jesteś mała firmą nie oznacza to, że masz atakować od razu cały świat. Wejdź w rynek o ogromnym potencjalne, potem podziel go na segmenty czy nisze – i atakuj te nisze jedna po drugiej. Zdominuj dany segment a potem atakuj następny. Rozszerzaj się jak choroba.

2) Wielkie marże – to bardzo ważne i bardzo często ignorowane. Wysokie marże dają Ci większy margines błędu. Ułatwiają prowadzenie biznesu, ponieważ nie balansujesz na krawędzi. Jest charakterystycznym, że w biznesach o bardzo niskich marżach (np. dyskonty typu WalMart) specjalizują się ogromne, bogate w gotówkę firmy. Byłem przez wiele lat związany biznesowo z pasażami handlowymi i wiem jak ogromny błąd robią „mali” kupcy próbując walczyć z marketami ceną. Niskie marże oznaczają wymuszają wysokie umiejętności zarządzania. Im wyższa marżą, tym więcej masz oddechu.

3) Bądź pierwszy lub bądź inny – jednym słowem – wyróżniaj się w sposób, który ma znaczenie i wartość dla potencjalnych kupujących. Jeśli się nie wyróżniasz, jeśli nie umiesz w sposób atrakcyjny i znaczący wskazać, dlaczego warto kupować u Ciebie – nie istniejesz. Żyjemy w świecie samolubnych ludzi – dlatego, paradoksalnie, sposobem na to by najwięcej zyskać jest dać im jak najwięcej tego, czego pragną. Ty zaspokajasz ich zachcianki – oni zaspokajają Twoją potrzeby. Zawsze szukaj sposobu, by przedstawić się jako pierwszego, jedynego, czy wyjątkowego. Żeby się wyróżniać – musisz się wyróżniać. Prościej już tego ująć się nie da.

Tak więc – w podsumowaniu, sprawdź, czy Twój biznes spełnia 3 następujące kryteria:

1) Kryterium ogromnego rynku
2) Kryterium ogromnej marży
3) Kryterium pierwszego, jedynego lub innego

Rafał MazurMarketing, Copywriting, Branding, Konsultacje

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.