A więc wiemy już, że marketingowych renegatów najbardziej interesuje:
1) przyciągniecie uwagi
2) wywołanie zainteresowania
3) stworzenie relacji
Z tego powodu rozpisz dokładnie proces, który zachodzi w przypadku Twojego biznesu – od A do Z – i zobacz w jaki sposób możesz 3 powyższe punkty wzmocnić u siebie.
Rzeczywistość jest taka, że obecnie – w epoce ogromnego wyboru – nie ma potrzeby na to co oferujesz a więc nie ma potrzeby, by Twój biznes istniał. Na rynku jest już i tak nadmiar wszystkiego i wszystkich. Z tego prostego powodu musisz stworzyć własny rynek – swoje własne miejsce w komercyjnej rzeczywistości.
O co chodzi w stworzeniu własnego rynku? Chodzi o zdominowanie pewnej przestrzeni, o posiadanie jej na własność. I nie musi to wcale oznaczać robienia czegoś rewolucyjnie nowego czy innowacyjnego.
Bycie autorytetem ułatwia i przyspiesza ten proces. Wiele osób uważa, że bycie autorytetem wymaga jakiegoś formalnego potwierdzenia a postaci papieru z pieczątką ważnej instytucji. Bzdura.
Papiery z pieczątkami potrzebne są tym, którzy chodzą na rozmowy kwalifikacyjne
Twoim zadaniem – jako marketingowego renegata – jest stworzenie swoich własnych listów uwierzytelniających oraz swojej pozycji na rynku.
Masz znaleźć odpowiedni rynek i rozegrać własną grę na własnych zasadach
A to oznacza, że nie szczególnie przyglądasz się temu co robią i czego wymagają od Ciebie inni gracze.
Przez odpowiednie postępowanie Twoi klienci dostąpią wniebowstąpienia. Wniebowstąpienie jest jednym z najbardziej pożądanych i opłacalnych stanów w biznesie. Wniebowstąpieni klienci:
- wydają więcej pieniędzy
- częściej powracają
- częściej polecają Cię innym
A więc jak doprowadzić do wniebowstąpienia klienckiego?
1) Potrzebujesz drabiny – pokaż ludziom drabinę a odezwie się w nich naturalne programowanie by wspinać się po niej szczebelek po szczebelku. Wspinanie się szczebelek po szczebelku jest zresztą typową ścieżką kariery osób pracujących – czyli zdecydowanej większości
2) Potrzebujesz uzasadnienia wartości Twojej oferty – mówiąc inaczej, musi mieć dla nich sens, że skorzystanie z Twojej oferty oznacza dla nich korzyść i wygraną (emocjonalną i/lub finansową)
3) Potrzebujesz odpowiedniego środowiska – a mianowicie środowiska, gdzie Ci na dole drabiny mogą zobaczyć szczęściarzy na wyższych stopniach, zaobserwować jak tamci świetnie sobie radzą, jakie korzyści czerpią, jakim uznaniem się cieszą i jak bardzo zachwalają swój wybór
Stwórz drabinę bez końca, ciągle dodając nowe szczeble
(jeśli ćwiczyłeś sztuki walki wiesz z jakim podziwem i estymą białe pasy obdarzają tych z czarnymi)
Równowaga jest złotem dla głupców
Nikt z nadzwyczajnymi osiągnięciami nie zawraca sobie głowy osiąganiem równowagi.
Sekret polega na zwiększeniu swojej produktywności i wykonywaniu zadań w taki sposób, by mieć jak najwięcej czasu na to co najważniejsze.
W jaki sposób zwiększyć produktywność?
1) Dźwignia przyłożona do marketingu i aktywów generujących zysk – uwolni Twój czas
2) Bezwzględna kontrola i ochrona dostępu do Ciebie i Twojego czasu
3) Dźwignia przyłożona do innych ludzi oraz ich zasobów
Masz działać bardzo szybko – nie oznacza to jednak działania pod wpływem impulsów, czyli działania na ślepo i po omacku. Zbieraj informacje niezbędne do podejmowania właściwych decyzji. Poświęć czas na proces badawczy.
Pamiętaj: Pierwsze Rynek – Potem Produkt
Czyli – pierwsze pytania i odpowiedzi dotyczące rynku na którym będziesz działać.
Dopiero później pytania i odpowiedzi dotyczące produktów czy usług, które będziesz oferować.
To rynek jest motorówką a produkt narciarzem wodnym, którego motorówka ciągnie za sobą
Tak więc, by odnieść sukces w biznesie potrzebujesz powodu do swojej biznesowej egzystencji. Powodem tym jest niezaspokojona potrzeba pewnej grupy osób. To właśnie Ty zaspokoisz tę palącą potrzebę.
Na Twoje szczęście, lista rynków i lista potrzeb jest nieskończona. Nie oznacza to jednak, że masz się zabierać za rzeczy o których nie masz pojęcia. Trzymaj się blisko swoich zasobów i zakresu własnych kompetencji i autorytetu.
(Patrz – Zasada 2×2 Matrix którą stosuje Yanik Silver)
Kolejna podpowiedź – nie wchodź w nic co oznacza sprzedaż rzeczy lub usług o niskich cenach.
Następny wpis opowie na czym polega zły marketing oraz jaki jest rys psychologiczny najlepszych biznesmenów.
Dan Kennedy – Renegade Marketing cz. 1
Dan Kennedy – Renegade Marketing cz. 2
Dan Kennedy – Renegade Marketing cz. 3
Dan Kennedy – Renegade Marketing cz. 4
Dan Kennedy – Renegade Marketing cz. 5
Dan Kennedy – Renegade Marketing cz. 6
Rafał Mazur – marketing czyli zwiększanie zysków przedsiębiorców.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!