Marketing na sterydach – 10 sekretów skutecznej strategii marketingowej 2

10 sekretów skutecznej strategii marketingowej 2

Home / Blog / 10 sekretów skutecznej strategii marketingowej 2

Po części pierwszej 10 sekretów skutecznej strategii marketingowej, czas na obiecaną część drugą.

6) Pełne znaczenia i sensowne obietnice – powtarzam jeszcze raz – one mają mieć znaczenie i sens z punktu widzenia klientów. Ta obietnica to nic innego jak korzyść dla nich. Korzyść może być emocjonalna, racjonalna, obiektywna lub subiektywna. Najlepiej kombinacja tych czynników. „Najlepsza pasta do zębów na rynku” niczego sensownego nie obiecuje. „Rozmawiaj, SMSuj i sufruj po internecie przez cała drogę. PLAY, jedyna sieć z zasięgiem w całym metrze” to obietnica, która ma znaczenie i sens, jeśli się metrem poruszasz. Plus jest łatwo weryfikowalna.

7) Zrozum (nie)ważność swojego produktu – umówmy się – nikt nie kupuje Mercedesa S600 jedynie jako środka transportu. Jeżdżący takim samochodem mówi coś o sobie. Tak więc są produkty podkreślające indywidualizm czy przynależność do jakiejś grupy (jak wspomniany samochód) oraz takie, które tego nie podkreślają. Tych, które nie podkreślają jest dużo, dużo więcej. Dowiedz się, w której kategorii jesteś. Bez oszukiwania!

8 ) Wyróżnij się! – ale tak, żeby uwierzyli. Jeśli tego nie zrobisz, będziesz w biznesie afirmacji, czyli głoszenia haseł. Same hasła sprzedają się słabo i dodatkowo ich reklama cholernie dużo kosztuje. Jak się wyróżnić? Zdecydowanie lepszymi korzyściami z produktu lub usługi! Patrz – PLAY dla Warszawiaków jeżdżących metrem.

9) Odnieś nieznane do znanego – jeśli wprowadzasz coś nowego, unikalnego i nietypowego, ustal punkt odniesienia do tego co ludziom jest już znane. Powiedz im (lub pokaż) co zastępujesz i czemu Twoja wersja jest lepsza. Pamiętaj, niczego się tak nie boimy jak nieznanego.

10) Trzymaj palec na pulsie – rynek składa się z konsumentów, a konsumenci bywają zmienni. Twoje podstawowe cechy produktu powinny być takie same, ale strategie dopasowane do zmian, które zapewne zajdą.

Rafał MazurMarketing, Copywriting, Branding, Konsultacje

 

Related Posts

Leave a Comment