Na 7 elementów pierwotnego kodu brandingu składają się:

1) Historia powstania
2) Wyznanie wiary
3) Ikony
4) Rytuały
5) Poganie
6) Święte słowa
7) Przywódca

Ikony to koncentracja treści i znaczenia wywołująca spontaniczną identyfikację marki. Ikona to ekspresja tego czym jest Twoja usługa lub produkt, przy czym ekspresja skondensowana i błyskawicznie przekazująca założoną treść.

„Łyżwa” Nike, butelka Coli lub wódki Absolut, nadgryzione jabłko Apple czy makijaż muzyków KISS. To typowe przykłady ikon.

Mniej typowym może być fryzura czy twarz (Andy Warhol), pracownik firmy UPS w brązowym uniformie, biały kubek czy barista ze Starbucks, biało-czerwone paskowe krawaty posłów Samoobrony…

Najczęściej ikona jest firmowym logo. Jednak nie musi być znakiem. To może być również dźwięk, smak czy zapach (Starbucks słynął ze wzmacniania zapachu kawy w swoich kawiarniach).

Kwestia logo jest szczególnie ciekawa. Niemal każda mała firma poświęca (traci?) czas i pieniądze na zaprojektowanie swojego logo, nie mając pojęcia na czym takie projektowanie polega.

Po pierwsze logo musi pozwalać na błyskawiczne przestudiowanie będąc jednocześnie czymś abstrakcyjnym.

Po drugie musi przyciągać uwagę i zawierać założone elementy tożsamości marki.

Po trzecie musi emanować autorytetem, przywództwem i pewnością.

Cała sztuka polega więc na tym, by wszystkie te cechy zawierał dość abstrakcyjny element, czyli aby było widać to, czego z pozoru nie ma i żeby było to widać od razu…

Rafał MazurMarketing, Copywriting, Branding, Konsultacje

 

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.