Idealny proces sprzedaży - szkolenia sprzedaż

Niewiele jest rzeczy w biznesie – oraz w życiu prywatnym, które przyniosą Ci taki zwrot z inwestycji, jak zastanowienie się przez kilka minut nad poniższymi pytaniami. Pochodzą one od Dana Sullivana, którego szkolenia kosztują ciężkie tysiące dolarów. Dan Sullivan poleca stawiać je sobie przed każdą ważniejszą decyzją biznesową czy osobistą – i koniecznie zapisywać wyniki swojej analizy.

Zatem, zobaczmy pytania, które zrewolucjonizują Twój biznes:

1) CEL – jaki jest cel tego co zamierzasz zrobić? Co starasz się tym osiągnąć? Wypisz swoje zamiary oraz intencje.

2) WAŻNOŚĆ – co w tym jest najważniejsze? Nad czym musisz się najbardziej skoncentrować? Jaką różnicę to robi?

3) REZULTAT IDEALNY – opisz krótko, jaki idealny wynik zamierzasz osiągnąć?

4) NAJGORSZY SCENARIUSZ – co najgorszego mogłoby się stać, gdyby wszystko poszło totalnie źle?

5) IDEALNY SCENARIUSZ – co najlepszego wydarzy się, jeśli wszystko pójdzie idealnie?

6) KRYTERIA SUKCESU – po czym poznasz, że odniosłeś sukces? Wypisz kryteria, które pozwolą Ci stwierdzić, że się udało i jest tak jak chciałeś, czyli czym poznasz, że jesteś na właściwej drodze?

Wykonanie tej analizy zajmie Ci zapewne 10-30 minut i będzie to czas świetnie zainwestowany. Pytania te nie tylko pozwolą Ci zorientować się na czym polega cel danego działania i po czym poznasz, czy się udało. Dużo ważniejsze jest to, że analiza ta często doprowadza do sytuacji, w której nie robimy tego co mieliśmy zamiar zrobić – oszczędzając sobie wielu kłopotów. Jeśli bowiem okaże się, że najgorszy scenariusz może oznaczać doświadczenia, których nie chcesz, cała pozostała część analizy nie ma żadnego znaczenia.

W skrócie:

1) Cel
2) Ważność
3) Rezultat idealny
4) Najgorszy scenariusz
5) Idealny scenariusz
6) Kryteria sukcesu

Rafał MazurMarketing, Copywriting, Branding, Konsultacje

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.