Marketing na sterydach – Zarządzanie ryzykiem w biznesie

Zarządzanie ryzykiem w biznesie

Home / Blog / Zarządzanie ryzykiem w biznesie

Ryzyko jest w biznesie obecne zawsze. Nawet nie próbuj go unikać – to niemożliwe. Jedyne co możesz zrobić, to mieć pewność, że za ryzyko zostaniesz odpowiednio wynagrodzony.

Warren Buffett i Charlie Munger słyną z bardzo mało nowoczesnego,  ale za to niezwykle skutecznego i równego prowadzenia swoich biznesów. Największy inwestor świata musi również wiedzieć troszkę o tym, jak radzić sobie z ryzykiem, tym bardziej, Berkshire jest w biznesie ubezpieczeń (ubezpiecza innych ubezpieczycieli).

Zobaczmy teraz na 3 rady Buffetta i Mungera dotyczące zarządzania ryzykiem:

1) Trzymaj się swojego kręgu kompetencji

To pozwoli Ci akceptować tylko ryzyko, które rozumiesz i potrafisz skalkulować. Upewnij się że precyzyjnie oceniłeś wszystkie czynniki.

2) Obniżaj każdy rodzaj ryzyka, który grozi w przyszłości naruszeniem płynności lub niewypłacalnością finansową

Potraktuj biznes jak organizm i nie pozwól, by jego życiu i zdrowiu zagroziły liczne czynniki, które na pierwszy rzut oka nie są z nim spokrewnione.

3) Unikaj również za wszelką cenę ryzyka moralnego

Oznacza to w skrócie – nie rób dobrych biznesów ze złymi ludźmi. Współpraca z niemoralnymi ludźmi zazwyczaj bywa bardzo kosztowana i może skończyć się również wyrokiem.

Tak więc, podejmuj tylko wykalkulowane ryzyko na które Cię stać oraz takie, za które możesz zostać sowicie wynagrodzony.

„W Berkshre wierzymy w powiedzonko Charliego – ‚Powiedź mi tylko złe wiadomości; dobre wiadomości poradzą sobie same’ – i takiego zachowania oczekujemy od naszych menedżerów. Gdy jesteś w dołku – najważniejszą rzeczą jest, by przestać kopać.” Warren Buffett

Rafał MazurMarketing, Copywriting, Branding, Konsultacje

Related Posts

Leave a Comment