W jaki sposób najbardziej skutecznie sprzedaje się produkty i usługi? Poprzez sprzedaż bez sprzedaży. Pamiętaj – ludzie kupują to co sami chcą kupić a nie to co inni chcą im sprzedać.
Schemat najbardziej prostej techniki sprzedażowej na świecie wygląda w ten sposób:
1) Oto co dla Ciebie mam – czyli prezentacja oferty
2) Oto jakie płyną z tego dla Ciebie korzyści – czyli prezentacja tego jakie problemy można dzięki Twojej ofercie rozwiązać oraz jak można dzięki niej uprzyjemnić swoje życie (każdy biznes polega na rozwiązywaniu problemów i/lub uprzyjemnianiu życia)
3) Oto co chcę, żebyś teraz zrobił – czyli wezwanie do działania
Żadnych cudownych czy tajemnych technik, wpływu na podświadomość czy hipnotycznych zaklęć. Jeśli autentycznie jesteś przekonany o wartości tego co oferujesz – i jeśli faktycznie jest na to zapotrzebowanie na rynku – trzy powyższe punkty są wszystkim czego potrzebujesz.
Przy okazji – cechą charakterystyczną wszystkich świetnych sprzedawców w biznesie jest to, iż są oni tak bardzo przekonani o najwyższej jakości swojej oferty iż nie proponowanie jej Klientom wyrządza im szkodę i krzywdę. Podobnie jak skorzystanie z oferty konkurencji.
To tak jakbyś jako jedyny znał 100% pewny sposób na leczenie wszystkich rodzajów raka. Twoim obowiązkiem byłoby poinformowanie wszystkich zainteresowanych i zadbanie o to, by kupowali rozwiązanie od Ciebie – nie od konkurencji. Pozwolenie na to, by ktoś nie skorzystał z Twojej oferty oznaczałoby wyrządzenie krzywdy jemu i jego rodzinie…
Rafał Mazur – Marketing, Copywriting, Branding, Konsultacje
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!