John Caples to absolutny klasyk klasyków marketingu bezpośredniego i copywritingu. Czasami na Allegro można dorwać jego książkę: „Skuteczna reklama”. Jestem jej szczęśliwym posiadaczem, dlatego teraz dowiesz się o 14 najsilniejszych ludzkich pragnieniach. Odwoływanie się do nich zwiększy sprzedaż. Czyli rozwinie Twój biznes. Wykorzystaj je w swoim marketingu.
1) zarabianie pieniędzy
2) oszczędzanie pieniędzy
3) zabezpieczenie emerytalne
4) natychmiastowa poprawa zdrowia
5) zabezpieczenie opieki medycznej
6) zabezpieczenie na starość
7) awans zawodowy
8) prestiż
9) przyjemność
10) ułatwianie prac domowych
11) więcej wolnego czasu
12) komfort
13) odchudzenia
14) uwolnienie od trosk
W 3 słowach – poprawa jakości życia.
Rafał Mazur – Marketing, Copywriting, Branding, Konsultacje
Innymi słowy, są to pragnienia emocjonalne, które w 99 jeśli nie w 99,9% motywują do podjęcia działania (zakupu). Copywriter nie może tego pominąć pracując nad tekstem reklamowym :).