Marketing na sterydach – Branding bez bzdur

Branding bez bzdur

Home / Blog / Branding bez bzdur

Pozwól, że przedstawię Ci najkrótszą, najbardziej trafną i pozbawioną wszelkich bzdur i nonsensów definicję brandingu. Oto ona:

Branding = Reputacja

Zresztą sam sobie tego nie wymyśliłem. Powiedział to Jeff Bezos, założyciel Amazon.com (to chyba jakiś sklepik internetowy czy coś takiego…)

„Brand dla firmy jest jak reputacja dla osoby” Jeff Bezos

Tak więc jest to obietnica, którą składasz swoim Klientom, to informacja, która wysyłasz światu na temat tego kim jesteś i jakie są Twoje wartości. Nie są to słowa, tylko działania. Ale działania wynikające z przekonań – nie zmyślny tekst, fajne logo, migający neon albo wypasiona strona internetowa.

Zazwyczaj jest tak, że najbardziej pożądane są cechy najbardziej unikalne: rzetelność, niezawodność, wiarygodność. Są unikalne ponieważ cechy te również podlegają prawom rynkowym – jako, że jest ich mało, popyt na nie jest duży.

Jeśli to Ty jesteś swoją własną firmą, to jaki jesteś równa się to jaka jest Twoja firma. Warto zatem zastanowić się dokładniej na tym, jaki sygnały wysyłasz na zewnątrz.

Jeśli Twoja firma jest większa, warto stworzyć mentalny „avatar”. Mentalny avatar jest po to, by firmę wyobrazić sobie jako człowieka: określić jakiej jest płci, ile ma lat, w jakim stylu by się ubierał, co i jak by mówił, jakimi cechami emanował, jakie wartości reprezentował, kogo przyciągał, z kim przyjaźnił. Mentalny avatar służy do tego, by wzmacniać to co kluczowe i usuwać to co zbędne.

Bycie rzetelnym i słownym daje Ci od razu przewagę rynkową. Sprawia, że ludzie, którzy mieli przyjemność z Tobą współpracować, będą mówili o tym znajomym. A nie ma lepszego marketingu niż bycie polecanym.

Jeśli chcesz zapamiętać w sposób wizualny potęgę bycia solidnym i pewnym, wyobraź sobie taśmę klejącą. Jest ona najlepszą metaforą prostego, łatwego rozwiązania, które działa zawsze.

Tak więc zostaw strategie i sztuczki budowania brandu a zajmij się budowaniem rzetelności, słowności, solidności i wartości. Branding stworzysz wtedy automatycznie.

Rafał MazurMarketing, Copywriting, Branding, Konsultacje

Related Posts

Leave a Comment