Marketing na sterydach – 5 podstawowych ludzkich popędów

5 podstawowych ludzkich popędów

Home / Blog / 5 podstawowych ludzkich popędów

Jako, że jest to blog dotyczący spraw związanych z marketingiem oraz biznesem, dziś przedstawię 5 podstawowych ludzkich popędów, które trzeba znać by móc odnieść sukces.

Popędy te (możemy je nazwać również potrzebami) mają kluczowe znaczenie dla działań oraz decyzji, które podejmują Twoi klienci.

1) Popęd do Nabywania (The Drive to Acquire) – czyli potrzeba zdobywania czy kolekcjonowania przedmiotów fizycznych oraz rzeczy niematerialnych, takich jak status, władza, wpływ, sława, bogactwo.

Zwróciłeś uwagę, że niemal każde dziecko coś zbiera lub coś kolekcjonuje? Że większość ludzi ma jakieś hobby, które wiąże się ze zbieraniem czegoś. Pamiętaj – nasz mózg to wciąż narzędzie łowców-zbieraczy.

2) Popęd do Nawiązywania Więzi (The Drive to Bond) – czyli potrzeba czucia się docenionym i/lub kochanym poprzez tworzenie związków z innymi (niezależnie od tego czy to związki platoniczne czy nie).

W biznesie nawiązywania więzi są takie interesy jak: restauracje (związki biznesowe, romantyczne), konferencje, cały biznes „randkowy” oraz każdy biznes, którego celem jest sprawienie, że klient stanie się / poczuje się – bardziej atrakcyjny, bardziej lubiany i bardziej poważany.

3) Popęd do Uczenia się – jak pamiętasz z poprzednich wpisów (W umyśle klienta i Głębiej w umyśle klienta) jesteśmy typem odkrywców. W ten sposób uczymy się.

Tak więc w biznesie wykorzystywania naturalnej ciekawości są wszystkiego rodzaju książki, treningi, seminaria, szkoły, programy akademickie.

4) Popęd do Obrony – nie byłoby na nas tu, gdybyśmy nie umieli się obronić. Tak więc potrzeba obrony / ochrony jest potężną siłą, którą warto wykorzystać.

Biznesy wykorzystujące ten popęd to firmy ubezpieczeniowe, kancelarie prawne, systemy alarmowe i systemy zabezpieczeń, sztuki walki. Jednym słowem wszystko dzięki czemu czujemy się bezpieczniej, co eliminuje zagrożenie oraz zapobiega złym rzeczom (tak, wiem, to było więcej niż jedno słowo…)

5) Popęd by Czuć (The Drive to Feel) – ten ciekawy popęd zostawiam na koniec. Jest to potrzeba odczuwania nowych doznań sensorycznych, intensywnych emocji, przyjemności, podniecenia, rozrywki czy poczucia współuczestniczenia.

Biznesy wykorzystujące ten popęd to koncerty, kina, teatry, imprezy masowe, zawody sportowe ale również restauracje.

Jak być może zauważyłeś restauracje zostały wymienione dwa razy – w biznesie uczuć oraz nawiązywania więzi. I to dochodzimy do sedna sprawy:

Im więcej popędów połączysz / zaspokoisz w swojej ofercie, tym bardziej jesteś atrakcyjny z punktu widzenia Klienta.

Tak więc w samym środku każdego odnoszącego sukcesy biznesu leży kombinacja poniższych elementów:

* pieniądze
* status
* władza
* miłość
* wiedza
* ochrona
* przyjemność
* podniecenie

Rafał MazurMarketing, Copywriting, Branding, Konsultacje

Related Posts

Leave a Comment