Marketing na sterydach – Gra biznesu i gra życia

Gra biznesu i gra życia

Home / Blog / Gra biznesu i gra życia

Poniższy cytat jest moim tłumaczeniem fragmentu ostatniego rozdziału książki Roberta Ringera „Winning Through Intimidation”, która można przetłumaczyć na polski jako „Wygrywanie Przez Onieśmielanie”.

Udowadnia ona założenie, że w życiu jak i w biznesie są osoby które onieśmielają oraz te które są onieśmielanie (można użyć mocniejszego słowa – zastraszane). Sukces jest przeciw-proporcjonalny do poziomu onieśmielenia. To znaczy: osoby, odnoszące największe sukcesy, są „onieśmielaczami” a nie onieśmielanymi.

” (…) biznes jest jedynie grą a życie jest jedynie większą grą. A gdy grasz w grę, amatorskim jest przestać lubić przeciwnika tylko dlatego, że wygrywa. Ustawiając to wszystko w odpowiedniej perspektywie, podziwiam wszystkich tych, którzy rozegrali przeciwko mnie dobre partie. (…) Większość próbuje wygrać według zasad. Tak się jednak składa, że gra rozgrywa się w dżungli, stąd też stosuje się w niej prawa dżungli.

Z drugiej jednak strony, to, że podziwiasz możliwości swoich przeciwników, nie oznacza, że masz im pomóc pozbawić się żetonów. Chętnie by się na to zgodzili, ale uwierz mi – nie liczą na to. Podobnie jak twój przeciwnik, musisz robić wszystko co w Twoim najlepszym interesie. Niestety, rzeczywistość jest taka, że wykonanie dobrej roboty NIE oznacza, że otrzymasz to co zasłużone.

I pamiętaj: robienie wszystkiego co najlepsze w Twoim interesie NIE oznacza również, że wchodzisz w konflikt z robieniem właściwych rzeczy, za które masz otrzymać zapłatę. Oznacza to jedynie, że zapewniasz sobie fakt otrzymania pieniędzy. Twoim prawem jest wynagrodzenie za dobrą postawę i nie daj się onieśmielić nikomu, kto spróbuje Ci wmówić, że jest inaczej.”

W wielkim skrócie, otwórz oczy, spójrz na życie i na to co robisz jako na grę, gdzie panuje prawo dżungli, przestań się obrażać na rzeczywistość, przygotuj się, graj i zbierz jak najwięcej  żetonów – niezależnie od tego, czym te żetony dla Ciebie teraz są.

Rafał MazurMarketing, Copywriting, Branding, Konsultacje

Related Posts

Leave a Comment