Marketing na sterydach – Kiedy konkurowanie jest błędem?

Kiedy konkurowanie jest błędem?

Home / Blog / Kiedy konkurowanie jest błędem?

Tyle teraz się mówi o tym jak, usilnie trzeba konkurować z pozostałymi by osiągnąć założone cele. Aby na pewno?

Są dwa wypadki, w których konkurowanie z innymi jest błędem i kończy się fatalnie.

Nigdy nie konkuruj z innymi, gdy przez to:

1) zatracasz swoje wysokie standardy
2) zatracasz swoją unikalność

Dzieje się tak często, ponieważ, z definicji, większość musi być (i jest) przeciętna. Nie możesz wygrać z przeciętnymi poprzez stanie się jednym z nich. Podobnie jak nie pomożesz biedakom zostając nędzarzem.

Jedyna konkurencja, która ma sens, to konkurencja z samym sobą. Codziennie zadawaj sobie pytania – co mogę zrobić lepiej, jak można zrobić to jeszcze lepiej, czego jeszcze mogę się nauczyć, jak jeszcze bardziej podkreślić moją unikalność? Szczere odpowiedzi zastosuj w działaniu.

Jakie to uczucie przestać myśleć o konkurencji na zewnątrz?

Rafał MazurMarketing, Copywriting, Branding, Konsultacje

 

 

 

 

 

Related Posts
Showing 3 comments
  • Ewa

    Pozwolę sobie zacytować: „(…)konkurencja z samym sobą. Codziennie zadawaj sobie pytania – co mogę zrobić lepiej, jak można zrobić to jeszcze lepiej, czego jeszcze mogę się nauczyć, jak jeszcze bardziej podkreślić moją unikalność? Szczere odpowiedzi zastosuj w działaniu.”.

    Motywuje mnie ten akapit zmian na lepsze, do działania. Dziękuję za ten artykuł.

    Pozdrawiam.

    • Rafał Mazur

      Co ciekawe, jedną z interpretacji słowa „dżihad” jest właśnie walka z wewnętrznymi słabościami. Czyli pokonywanie samego siebie by być lepszym. Trochę na temat tej walki pisał Godin w „Najmocniejszym ogniwie”, bardzo dużo na temat tej walki pisał Pressfield w „The War of Art”.

  • Ewa

    walka z wewnętrznymi słabościami? jestem w SZOKU, że taka jest definicja słowa dżihad.
    ja znałam głównie, że jest to „święta wojna” albo działania ku szerzeniu islamu.

Leave a Comment