Tyle teraz się mówi o tym jak, usilnie trzeba konkurować z pozostałymi by osiągnąć założone cele. Aby na pewno?

Są dwa wypadki, w których konkurowanie z innymi jest błędem i kończy się fatalnie.

Nigdy nie konkuruj z innymi, gdy przez to:

1) zatracasz swoje wysokie standardy
2) zatracasz swoją unikalność

Dzieje się tak często, ponieważ, z definicji, większość musi być (i jest) przeciętna. Nie możesz wygrać z przeciętnymi poprzez stanie się jednym z nich. Podobnie jak nie pomożesz biedakom zostając nędzarzem.

Jedyna konkurencja, która ma sens, to konkurencja z samym sobą. Codziennie zadawaj sobie pytania – co mogę zrobić lepiej, jak można zrobić to jeszcze lepiej, czego jeszcze mogę się nauczyć, jak jeszcze bardziej podkreślić moją unikalność? Szczere odpowiedzi zastosuj w działaniu.

Jakie to uczucie przestać myśleć o konkurencji na zewnątrz?

Rafał MazurMarketing, Copywriting, Branding, Konsultacje

 

 

 

 

 

3 komentarzy:
  1. Ewa
    Ewa says:

    Pozwolę sobie zacytować: „(…)konkurencja z samym sobą. Codziennie zadawaj sobie pytania – co mogę zrobić lepiej, jak można zrobić to jeszcze lepiej, czego jeszcze mogę się nauczyć, jak jeszcze bardziej podkreślić moją unikalność? Szczere odpowiedzi zastosuj w działaniu.”.

    Motywuje mnie ten akapit zmian na lepsze, do działania. Dziękuję za ten artykuł.

    Pozdrawiam.

    Odpowiedz
    • Rafał Mazur
      Rafał Mazur says:

      Co ciekawe, jedną z interpretacji słowa „dżihad” jest właśnie walka z wewnętrznymi słabościami. Czyli pokonywanie samego siebie by być lepszym. Trochę na temat tej walki pisał Godin w „Najmocniejszym ogniwie”, bardzo dużo na temat tej walki pisał Pressfield w „The War of Art”.

      Odpowiedz
  2. Ewa
    Ewa says:

    walka z wewnętrznymi słabościami? jestem w SZOKU, że taka jest definicja słowa dżihad.
    ja znałam głównie, że jest to „święta wojna” albo działania ku szerzeniu islamu.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.