Marketing na sterydach – Pieniądze jako dowód

Pieniądze jako dowód

Home / Blog / Pieniądze jako dowód

Pieniądze są barometrem naszego sukcesu. Dla większości Amerykanów bycie źle opłacanym całkowicie uniemożliwia poczucie odniesienia sukcesu. Pieniądze są jak tablica wyników. Jeśli ktoś wykonuję pracę podobną do Twojej ale zarabia więcej pieniędzy, automatycznie podświadomie uważasz, że wykonuje ją lepiej. Bycie opłacanym za wykonaną pracę wpaja poczucie natychmiastowej wiarygodności.

(…) Ponieważ wierzymy, że pieniądze są dowodem, zauważamy bardzo silny związek między pieniędzmi i pracą. Godnym podziwu jest zarabianie pieniędzy ciężką pracą. Dowodzi to bycia dobrym człowiekiem. Nie mamy za to zbyt wiele szacunku dla tych, którzy pieniądze odziedziczyli. Możemy fascynować się wyczynami kogoś takiego jak Paris Hilton, ale nie uważamy, że cokolwiek udowodniła. (…) Za to uwielbiamy fakt, że Bill Gates ma więcej pieniędzy niż Królowa Anglii, tym bardziej, że zarobił je „własnoręcznie”.

(…) Mówi się, że Amerykanie uznają pieniądze za swoją religię. (…) „Dowód” jaki wyciągamy z pieniędzy jest dowodem na bycie dobrym – nie tylko na bycie dobrym w wybranym zawodzie, ale także dobrym jako człowiek”

Był to fragment „The Culture Code” Clotaire Rapaille’a w odniesieniu do kodu pieniędzy w Ameryce.

Wydaje mi się, że po części można go odnieść do Polski – poza elementem dowodu na bycie dobrym człowiekiem. U nas oczywiście stanowi dowód, że ktoś nakradł. No bo przecież uczciwie i bez znajomości zarobić się nie da, tak?

Rafał MazurMarketing, Copywriting, Branding, Konsultacje

Related Posts

Leave a Comment