Idealny proces sprzedaży - szkolenia sprzedaż

Zadanie marketingu jest proste: sprzedawać coraz więcej, coraz większej ilości ludzi, za coraz większe pieniądze, coraz bardziej wydajnie. To bardzo prosta definicja celów marketingu.

Moim zadaniem, jako osoby zajmującej się marketingiem, jest więc zidentyfikować najlepszą i największą z możliwych grupę klientów, doprowadzić do sytuacji w której dokonają zakupu po raz pierwszy, następnie zamienić ich w osoby kupujące regularnie a później, dodatkowo, zapewnić im jak największy wybór ofert poprawiających jakość i komfort ich życia.

Tak więc celem jest:

1) Powiększenie bazy klientów
2) Zwiększenie ilości transakcji
3) Zwiększenie częstotliwości transakcji

Tym wszystkim zajmuje się marketing. Oto plan 9 kroków, które mogą posłużyć jako szablon:

1) Zdobądź zaufanie rynku – wykaż się empatią i zrozumieniem, pokazując, że rozumiesz wyzwania, problemy oraz ból Twoich Klientów. Pokaż im również co mogą zrobić inaczej, by rozwiązać swoje bolączki i osiągnąć swoje cele.

2) Stwórz wyróżniający Cię wizerunek – czyli osobowość Twojego biznesu zgodną z Twoją osobowością (lub przy najmniej bliską…). Niech ten publiczny wizerunek podkreśla to, za czym się opowiadasz.

3) Stwórz własną wizję rynku – czyli daj światu znać jaki jest prawdziwy (i trudny do odparcia) powód dla istnienia Twojego biznesu. Chodzi tu o wizję rynku – nie Twojej firmy. Mówimy o szerszej perspektywie. Masz na nowo zdefiniować rynek, na którym jesteś.

4) Opowiedz swoją historię – jak doszło do tego, że robisz to, co robisz? Nie ma wielkich firm bez wielkich historii. Zadziałaj na podświadomość Twoich Klientów. Miej dobrą historię!

5) Bądź w swej branży postacią polaryzującą – miej wyraźne, mocne poglądy, jednak takie, z którymi Klienci mogą się utożsamiać. Opowiadaj się za czymś. Opowiadaj się przeciwko czemuś. Miej misję. Zabierz Klientów na krucjatę. Gań swoją konkurencję za niskie standardy.

6) Miej własną terminologię i słownictwo – to doda Ci unikalności. Plemiona i grupy mają swój język. Stwórz więc coś, co sprawi, że Twoi Klienci poczują z Tobą i między sobą szczególną więź. Ludzie uwielbiają mieć swoje tajemnice oraz przynależeć do czegoś większego od nich samych.

7) Miej swój charakterystyczny kanał komunikacji – to może być blog, podcast, direct mail, seminaria. Co chcesz i co Ci pasuje. Ale posługuj się nim często i bądź z tym kanałem kojarzony.

8) Stwórz grupę VIP-ów – część Twoich najlepszych Klientów powinna zostać nagrodzona – oferty specjalne, wyjątkowe traktowanie. Stwórz w swojej głowie wizerunek Klientów idealnych – a kiedy ich zdobędziesz, dopieszczaj ich. Ty zadbasz o ich ego, oni zadbają o przyprowadzenie kolejnych im podobnych.

9) Miej mentorów – to jeden z niewielu sprawdzonych sposobów przyspieszenie sukcesu. Skoro mentora ma sam Bill Gates (jest nim Warren Buffett) jaką wymówkę masz Ty? Nie musisz się od niego jedynie uczyć – może uda Wam się współpracować?

Rafał MazurMarketing, Copywriting, Branding, Konsultacje

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.