Idealny proces sprzedaży - szkolenia sprzedaż

No więc – czy pieniądze są najlepszym motywatorem? Bardzo często spotykam się, zwłaszcza u mniej doświadczonych przedsiębiorców ze stwierdzeniem, że obiecanie nagrody pieniężnej dla pracownika jest najlepszym sposobem na zmotywowanie go do pracy. W końcu, jak mawia powiedzenie, jeśli nie wiadomo o co chodzi, musi chodzić o pieniądze.

Czy tak jest? Nie, tak nie jest.

Po pierwsze, gdyby pieniądze autentycznie były najlepszym motywatorem, większość ludzi byłaby bogata lub przynajmniej zamożna. A nie jest. Pomimo faktu, że pieniędzy na rynku jest coraz więcej (również dzięki politykom lubiącym je drukować).

Po drugie, co nie mniej ważne, należy wiedzieć i pamiętać, że pieniądze są często tylko symbolem, czymś w rodzaju owacji. Tak więc a większości przypadków ludzie nie chcą pieniędzy dla pieniędzy, tylko pieniędzy z jakiegoś powodu lub w jakimś celu. Tak więc motywacja jest głębsza.

Po trzecie, wyróżniamy dwa typu motywacji – „od” i „do”. Motywacja „do” (podobno ok. 20% populacji) to ludzie, którzy dążą do czegoś. Ludzie z grupy „od” ( pozostałe 80% populacji) przed czymś uciekają. Tak więc „do” chcą osiągnięć, „od” chcą uniknąć bólu i strachu. Jedni do czegoś dążą, inni przed czymś uciekają. Różnica znaczna. Dla ludzi z grupy „do” (mniejszość) pieniądze mogą stanowić motywację. Dla ludzi z grupy „od” motywacją nie będzie zysk a strata (np. ryzyko utraty pracy albo pieniędzy, które i tak mieli dostać).

Oto krótka ( i zdecydowanie niepełna) lista rzeczy, których ludzie pragną:

* szacunku * sprawiedliwości * uznania * bycia zauważonymi * poczucia bezpieczeństwa * pewności * stabilizacji * niezależności * wpływów * władzy * zemsty * seksu

Warto o tym pamiętać, szczególnie w marketingu. Pieniądze są symbolem lub narzędziem – dowiedz się do czego, by potrafić zmotywować swoich Klientów

Rafał MazurMarketing, Copywriting, Branding, Konsultacje

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.