Bądź innowacyjny lecz nie staraj się niczego odkrywać. Masz znacznie większą szansę zarobienia dużych pieniędzy poprzez adaptowanie i transfer pomysłów niż poprzez bycie pionierem-odkrywcą.
Adaptowanie i Transfer – NIE Odkrywanie
W Twoim życiu i Twoim biznesie nie powinno być ludzi niezastąpionych – poza Tobą samym.
Najgorszym numerem w każdym biznesie jest liczba 1. 1 klient. 1 źródło dochodu. 1 dostawca. Kłopoty się pojawią, pytanie brzmi jedynie „kiedy”? Tak więc nie możesz sobie pozwolić na posiadanie #1 w swoim biznesie.
Nie zmienia to oczywiście faktu, że chcesz być #1 dla własnych Klientów. Możesz to zrobić poprzez skrajnie wysoki koszt i ból rozstania się z Tobą. Trochę jak z elektrownią lub dostawcą ciepła – jeśli się z nim pożegnasz gasną światła i zaczynasz zamarzać zimą.
Tak więc bądź niezastąpiony – ale nie pozwól na to nikomu innemu w stosunku do siebie.
Jeśli potrzebujesz ciągłej dostawy zewnętrznej motywacji prawdopodobnie nie jesteś urodzonym przedsiębiorcą i RM (renegade millionaire czyli renegatem milionerem). Ponieważ im głębiej w biznes będziesz wchodził tym mniej ludzie będą Cię oklaskiwali.
Tak więc to Ty musisz być osobą, która wręcza sobie złote gwiazdki. Nagradzaj siebie, świętuj własne sukcesy i podziwiaj.
RM używają informacji w inny sposób. Stając przez jakimś problemem czy nową okazją przechodzą w tryb masowego pozyskiwania informacji. Łapią wszystkie dostępne informacje – tak szybko jak to tylko możliwe. Dokładnie tak jak ktoś, komu właśnie zdiagnozowano bardzo poważną chorobę.
Potem używają tych informacji w sposób strategiczny aby:
* poprawić stan rzeczy
* uniknąć problemów
* naprawić problemy
W skrócie – nie zbierają informacji dla ich posiadania, tylko do ich wykorzystania.
Pozyskanie Informacji = Zmiana Okoliczności
Talent jest tylko małą częścią układanki. To umiejętności są częścią dużą – jednak nawet umiejętności są mechaniczne a więc wyuczalne.
Aby być w czymś dobrym, musisz z czegoś zrezygnować. Bycie dobrym kosztuje zbyt wiele czasu, energii i dyscypliny by można było sobie pozwolić na bycie dobrym we wszystkim.
„Łatwo jest być gigantem w świecie umysłowych karłów”. Większość ludzi jest umysłowymi karłami – z wyboru a nie z predyspozycji.
Czytaj wszystko co się da o Twojej branży. Czytaj również to co czytają Twoi klienci (jak chociażby magazyny dla kobiet). Czytaj biografie i autobiografie. Czytaj ulotki oraz junk-mail, który otrzymujesz na skrzynkę.
Oglądaj filmy biograficzne, telezakupy i programy biznesowe (takie jak Shark Tank, Dragon’s Den czy Apprentice). Oglądaj też to co ogląda Twoja grupa docelowa. Wiadomości oglądaj tylko na tyle, by trzymać rękę na pulsie.
Skrajnie ważne – nie daj się wkręcić w mentalność ofiary.
Okoliczności są niemal zawsze konsekwencją.
I niemal zawsze można je zmienić dzięki inżynierii odwróconej.
Jednak z marketingowego punktu widzenia ważnym jest powtarzanie im, że to nie ich wina. Działa cudownie – tym bardziej, że media ciągle instalują nam, że to nie nasza wina i że jesteśmy ofiarami różnych okoliczności.
Tak więc: odrzuć to osobiście (mentalność ofiary) ale używaj jej dla swoich korzyści w marketingu.
Wszystkie napływające informację filtruj przez 2 filtry:
1) Jak mogę przełożyć to na mój biznes?
2) Jak mogę przełożyć to na biznes moich klientów?
Odpowiedz na te pytania i postaraj się użyć zdobytej wiedzy najszybciej jak się da. Najlepiej wzmocnij wiedzę poprzez nauczanie innych.
Większość ludzi sukcesu osiąga w życiu taki moment, kiedy nagle w ciągu 5 lat osiąga więcej niż w poprzednich 40-stu latach. To właśnie dlatego, mimo iż większość RM bogaci się stosunkowo powoli dochodzi nagle do momentu sprintu. Wypatruj uważnie tego momentu, kiedy pojawi się „pęd”. Wykorzystaj go finansowo.
Przymuś się jak najszybciej do jasności i przejrzystości. Aby szybciej osiągnąć swoje cele w momencie pojawiania się etapu sprintu, bądź bezlitosny i nieubłagany w stosunku do wszystkiego i wszystkich, którzy stają na torze twojego biegu.
Największym wrogiem na torze sprintu jest rozproszenie.
Szybkość = skoncentrowany wysiłek.
Rafał Mazur – zwiększanie zysków przedsiębiorców
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!