Brand, czyli marka, jest nie tylko firmą, produktem czy usługą. Jest przede wszystkim systemem przekonań. Zaufanie, wartości, wspólnota, poczucie przynależenia, wizja, przywództwo.
Wierzymy w znane nam i lubiane marki. A wierzenie = przynależność. Jako gatunek mamy głęboką potrzebę przynależenia do grupy oraz do sprawy, która jest większa i potężniejsza od nas samych.
Patrick Hanlon w swojej świetnej książce ‚Primal Branding” złamał kod skutecznego brandingu.
Elementów jest 7. Wydaje się, że sporo, skoro większość firm i marketingowców robi poważny błąd starając się podkreślać tylko jeden z nich. Zdaniem Hanlona, aby otoczyć się niemal religijnym kultem, potrzebujesz wszystkich 7 składników.
Na 7 elementów tego pierwotnego kodu składają się:
1) Historia powstania
2) Wyznanie wiary
3) Ikony
4) Rytuały
5) Poganie
6) Święte słowa
7) Przywódca
Oczywiście, w następnym poście, rozwinę każdy z tych elementów.
Rafał Mazur – Marketing, Copywriting, Branding, Konsultacje
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!